Gara Mihály: Közlekedünk, de hogyan
Nyakunkon az ősz, korán esteledik. Mire az iskolákban a tanítás véget ér, már besötétedik, és ekkor feltőnnek a közutakon az autósok rémei. Hogy kik ők ő A rengeteg kivilágítatlan kerékpáros, természetesen sötét színő ruhákban, hogy majdnem teljesen észrevehetetlenek legyenek. Szülők viszik így hazafelé gyermekeiket bölcsődéből – óvodából – iskolából. A nagyobb gyerekek, már önállóan is tudnak észrevehetetlenekké válni.
Még a gondolatát is elutasítja az ember, hogy ezek a szülők nem
szeretik a gyermekeiket, pedig viselkedésükből mintha ez következne! A
rajongva szeretet gyermekük, vagy gyermekeik – mert sokan két gyermeket
is szállítanak - életét úgy, mint a sajátjukat teljes felelőtlenséggel
kiszolgáltatják a bármikor bekövetkezhető súlyos, akár végzetes
tragédiának. De a gépjárművezetők is teljes mértékben ki vannak,
szolgáltatva ezeknek a felelőtlen embereknek. őket nem érdekli, hogy a
gépjárművezetőket a szembejövő forgalom fénye is vakítja, ami csak
fokozza észrevehetetlenségüket! Ha megtörténik a baleset, vajon kit
fognak hibáztatniő Önmagukat biztos nem! A KRESZ szabályai ellen is vét,
aki így közlekedik. Természetesen nem minden kerékpáros közlekedik a
fent leírtak szerint, vannak, akik elől – hátul kivilágított kerékpáron
közlekednek, sőt fényvisszaverős mellényt is többen hordanak. Nem róluk
szól a kifakadásom. Felvetődik immár sokadszor és jogosan a kérdés: hol
van a rendőrjárőr, akinek fokozottan kellene vigyáznia, őrködnie a
biztonságos közlekedésre! Megértem, hogy sokkal egyszerőbb beszedni a
pénzt az út mellett parkoló sebességmérő kocsiban ülve. Biztos bevétel,
mivel mindig akadnak gyorshajtók az utakon. Sötétedés után még soha nem
találkoztam traffipaxos autóval, de kivilágítatlan kerékpáron
közlekedőkkel nagyon sokszor. Meddig lehet még a rendőrség
jóváhagyásával, beleegyezésével a kerékpárosoknak így közlekedniő A fél
város fel van túrva a szennyvízelvezetés miatt, aminek következtében
még nagyobb a balesetveszély! Úgy tudom, a város vezetése a közeljövőben
elindítja a kerékpárút kivitelezésének munkálatait. Megvalósulásával
legalább a város egyes részein megszünteti ezt az áldatlan állapotot.
Úgy legyen! És ha már az áldatlan állapotoknál tartunk: a városi
sportcsarnok rendezvényeire érkezők gépjárműveikkel beállják az úttest
mindkét oldalát a megállni tilos tábla hatályos tiltása ellenére.
Ilyenkor az úttest egyirányúvá válik, hogy mikor melyik irányba az az
erőszakosabb járművezetőn múlik. Óriási a balesetveszély! Hol van
ilyenkor a közlekedéshatóságő Talán ők is a meccset nézikő De ha nem,
akkor miért hagyja a közlekedésrendészet a szabálytalan, balesetveszélyt
előidéző parkolástő Van mit javítani Böszörmény közlekedésbiztonságán,
figyelemmel a közeledő télre is és annak közlekedésre gyakorolt,
fokozott figyelmet követelő hatására, a közutakon közlekedők egymás
iránti toleranciájára, a bizalmi elv érvényesülésére, ami azt jelenti,
hogy mindenki számíthat arra, hogy nem csak ő, de mások is betartják a
közúti közlekedés szabályait.
Városunk közlekedéskultúrája csak úgy, mint országos közlekedéskultúránk ezeknek a kívánalmaknak még messze nem felel meg.